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 Mirrors 

Painting

キャンバスにアクリル、墨

2019
 

 

Material : acrylic, sumi on canvas

2019

 

 

ー 猿の中に人をみて、人の中に猿をみるー

二年前のある春の日、私はカメラを片手に動物園にいた。そこで、予期せず、生まれて初めて猿に目を奪われることになる。衣装のようなユニークな毛を生やした者や、腕がとても長い者、様々な特徴を持つ猿たちが並ぶエリアを行ったり来たりしているうちに、離れることができなくなった。 もちろん、猿を見たのが初めてというわけではない。しかしこの時突然に、他の動物が目に入らないほどに 猿に惹かれたのだった。

その理由について考えながらも、これまでの一貫した関心事としての、「祖国に根をおろす方法」や、コミュニティー間に起こる摩擦や、マイノリティーへの差別、偏見という生物現象に対し、「土地と人の結びつき」というテーマのもと、国内外各地で土着の風習や祭りに関するフィールドワークに取り組むようになる。その中で、人間の「同質性」(根源的な共通性)と「異質性」(土地や民族による差異)についての発見と考察を重ねてきた。

時間と経験を経て、ある時、それまでの制作と二年前の出来事が結びつく。人の中から見出そうとしていたものを、私はあの時、猿の中に見ていたのだ。

どうやって異なる種の猿が同じ森に共存しているのか、どうして他の動物より人と一部の猿は白目が露出しているのか、どうして種によってヒエラルキー構造のルールが違うのか、そもそも種の分かれ道の原因はなんなのか、私たちはどれだけ違っていてどれだけ同じなのか...... 猿の世界を見ているつもりが、リフレクションとして人間の世界や人の成り立ちが見えてくる。

猿と人に向き合いながら、外見や民族や文化、信仰などの違いから生じる、分断や摩擦を緩和する糸口の模索の軌跡と獲得した手触りを、新しい絵画シリーズとして発表する。

 

- Reflect upon people within monkeys and monkeys within people

Two years ago in the spring, and I was in the zoo carrying my camera. For the very first time in my life, I became obsessed with monkeys. It was unexpected. As I started noticing unique characteristics in each monkey; such as unique hair like costumes or very long arms, I was unable to leave the area. Of course, that was not the first time I saw a monkey. However, suddenly, I attracted so much to monkey that no other animal to see.

I have deepened my own interests such as “how to root in my home country”, friction between communities, discrimination against minorities, and prejudice as consistent concerns, which I see as biologically inevitable phenomenon. Under the theme of “The connection between land and people”, I have engaged in fieldwork related to indigenous customs and festivals in various parts of the country. In this context, I have

repeatedly discovered and thought human “homogeneity” (original commonality) and “heterogeneity” (difference between land and ethnicity).

After some time and experience, the production of the past and the events of two years ago are linked. At that time, I was looking in the monkey what I was trying to find in a person.

How different species of monkeys coexist in the same forest, why humans and some monkeys have more white eyes exposed than other animals, why the rules of the hierarchy structure are different depending on the species, what is the cause of this, how much we are different and how much is the same ... I'm going to see the monkey world, but as a reflection I can see the human world and human origin.

While facing monkeys and people, I will present a new series of paintings for trajectory of searching for clues and gained touches that ease the fragmentation and friction that arise from differences in appearance, ethnicity, culture, and faith.

    

 

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[mirror-1]/ mirrors series

acrylic, sumi on canvas
24.3×33.5cm(F4)
2019
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[mirror-2]/ mirrors series

acrylic, sumi on canvas
38.0cm×45.6cm(F8)
2019
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[mirror-3]/ mirrors series

acrylic, sumi on canvas
38.1cm×45.6cm(F8)
2019
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[mirror-4]/ mirrors series

acrylic, sumi on canvas
41.0cm×31.8cm(F6)
2019
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[mirror-5]/ mirrors series

acrylic, sumi on canvas
45.5cm×53.2cm(F10)
2019
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[mirror-6]/ mirrors series

acrylic, sumi on canvas
37.9cm×45.5cm(F8)
2019
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[mirror-7]/ mirrors series

acrylic, sumi on canvas
22.0cm×27.3cm(F3)
2019
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[mirror-8]/ mirrors series

acrylic, sumi on canvas
31.7cm×40.7cm(F6)
2019
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[mirror-9]/ mirrors series

acrylic, sumi on canvas
91.1cm×116.6cm(F50)
2019
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[mirror-10]/ mirrors series

acrylic, sumi on canvas
F4
2019
「mirrors」 
23 paintings / 2019-2020
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